fbpx

Upper

למה שיווק דיגיטלי?

ספויילר: מנהלים עסק? תהיו בטוחים שלאחר קריאת המאמר הזה אתם תעמדו בפני אחת ההחלטות החשובות ביותר לגבי העסק שלכם. 

By UPPER

פעם שאלתם את עצמכם איך אתם יכולים לקחת את העסק שלכם כמה צעדים קדימה? איך אתם יכולים להתבלט מעל המתחרים? סביר להניח שהתשובה שאתם מחפשים נמצאת כאן!

נתחיל בהקדמה קצרה, מה היא ההגדרה של “שיווק דיגיטלי”?

זה פשוט. שיווק דיגיטלי הוא בעצם כל פעולה שיווקית המתבצעת במרחב הדיגיטלי (אינטרנטי).

ערוצי השיווק הבולטים והנפוצים ביותר בתחום הדיגיטל הם הרשתות החברתיות (סושיאל מדיה – פייסבוק, אינסטגרם ועוד) ומנועי החיפוש (בעיקר גוגל ויוטיוב).

בשנים האחרונות ניתן לראות העדפה ברורה מצד בעלי עסקים, חברות וארגונים לזנוח את שיטות השיווק הישנות (עיתונים, שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה וכו’) ולהפנות את רוב המשאבים והמחשבה לכיוון השיווק בעולם הדיגיטלי. הסיבה לתופעה היא שקיימים יתרונות רבים לשיווק דיגיטלי על פני שיטות השיווק הישנות והיתרון הבולט מבניהן הוא המחיר אשר מתאים לכל סוגי וגדלי העסקים.

קיימות עוד סיבות רבות לתופעה ועל כך תוכלו לקרוא בהמשך המאמר.

בינתיים, כדי שתשלטו בחומר ולא תרגישו שמדברים איתכם בסינית כל פעם שמתחילים לדבר על “עולם השיווק הדיגיטלי”, הכנו בשבילכם רשימה של ערוצי השיווק הנפוצים והרלוונטיים ביותר בעולם הדיגיטל יחד עם הסבר קצר וכללי על כל אחד מהם:

 

גוגל – Google

שיטת השיווק בגוגל מתחלקת ל-2, פרסום ממומן וקידום אורגני. לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה ותוכלו לקרוא בהרחבה על היתרונות של כל אחת מהשיטות בעמוד שלנו – קידום אתרים בגוגל.

פרסום ממומן בגוגל (PPC)

קידום ממומן על ידי מערכת המודעות של גוגל. מה שאת מכירים כ”מודעה” שמופיעה לרוב בראש עמודי החיפוש (לעיתים גם בתחתית העמוד).

קידום ממומן באמצעות  GOOGLE ADSהיא השיטה המהירה ביותר כדי לייצר תנועה לאתר או לדף הנחיתה שלך.

בשיטת קידום זאת ניתן להופיע בראש עמודי החיפוש בתחום שלך במחיר נוח מאוד ברוב הפעמים (לכל תחום ומילות מפתח – מחיר שונה), ניתן לקדם גם דפי נחיתה מתוך האתר כדי לקדם מוצר\שירות ספציפי.

בערוץ שיווק זה, שיטת התשלום לגוגל היא  PPC- תשלום על כל קליק (PPC = Pay per click). כלומר, תשלמו לגוגל על כל לחיצה שלקוח פוטנציאלי ביצע על הקישור שלנו. עלות ה”קליק” משתנה בין תחום לתחום ולרוב מתחילה בעשרות אגרות לקליק ומגיעה גם לעשרות שקלים לקליק. המחיר נקבע בהתאם לתחרות בתחום (ביקוש). בשיטה זאת תגדירו את התקציב החודשי המקסימלי שתהיו מוכנים להשקיע וגוגל תציג את המודעה שלכם בהתאם. קיים קשר ישיר בין איכות המודעה שפרסמתם לבין העליות של הקליקים. אם תרצו להרחיב בנושא תוכלו להיכנס תקנון של גוגל בנושא.

קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO) –

הדירוג שלכם במנועי החיפוש נקבע בעיקר על ידי איכות האתר ואיכות התוכן באתר.

קידום אורגני הוא ה”הולי גרייל” בתחום השיווק הדיגיטלי. זה ערוץ השיווק היוקרתי והמומלץ ביותר, אבל…

ויש אבל גדול. תחום הקידום האורגני במנועי החיפוש הוא גם התחום הרחב והמורכב ביותר. התחום נחשב קשה ביותר וכדי להשיג בו תוצאות טובות תצטרכו לעבוד עם מומחים אמיתיים. כדי לקדם אתר בצורה אורגנית נדרש ידע רב בכתיבת תוכן איכותי ובכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לשפר את איכות ודירוג האתר.

בשורה התחתונה, קידום אורגני יקבע באיזה דף בתוצאות החיפוש של גוגל האתר שלכם יופיע כשלקוח פוטנציאלי יחפש שירות\מוצר בתחום השוק שלך.

 

הרשתות החברתיות (סושיאל מדיה)

 ניהול ותפעול של דפים עסקיים ברשתות החברתיות:

היום כל בעל עסק כבר יודע שאם העסק שלו לא נמצא ברשתות החברתיות הוא מפסיד כמות לקוחות פשוט עצומה. רק בישראל קיימים מעל 7 מיליון משתמשים פעילים ברשתות חברתיות שהם כמעט 80% מכלל האזרחים במדינה!

עסק שלא מנהל פעילות קבועה ברשתות החברתיות עשוי להיתפס בעיניי הצרכן כעסק מיושן ולא מתקדם, זאת בהתחשב והוא בכלל שמע על העסק. אם עדיין אין לך דף עסקי או אם הדף העסקי שלך לא פעיל באופן קבוע, מאוד כדאי לך לנסות, דברים טובים יקרו.

קצת רקע על הרשתות החברתיות הנפוצות ביותר:

פייסבוק :

את פייסבוק ודאי כולכם מכירים וסביר להניח שרובכם משתמשים בה לצרכים אישיים. אבל מה שאתם צריכים לדעת על פייסבוק הוא שהיא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם ולא לנהל שם דף עסקי הוא פשוט סוג של פשע. דרך פייסבוק תוכלו להפיץ לעולם את הבשורה שלכם, תוכלו להציג את העסק שלכם בפני קהל הלקוחות הרחב ביותר ביחס לטווח המחירים אשר מתאים לכל כיס, תוכלו לנהל את מערך השיווק בעזרת הכלים והפיצ’רים המתקדמים שפייסבוק מציעה, לייצר אינטראקציה עם הלקוחות שלכם ולהגדיל את כמות המכירות ואת נתח השוק שלכם.

מערכת פייסבוק מתבססת על פוסטים ותוכן העולה לרשת ומשותף עם כולם, המטרה היא להגדיל את המעגל בעזרת תוכן מעניין, אינטראקציה חיובית עם לקוחות ופעילות קבועה ועקבית. את התוכן אפשר לקדם דרך מערכת “מנהל המודעות” המתקדמת של פייסבוק.

דף פייסבוק עסקי פעיל אשר דואג לתוכן איכותי באופן קבוע, בראש ובראשונה מייצג עסק מעניין ועכשווי, דבר המשפר משמעותית את המוניטין והתפיסה של העסק בעיניי הלקוחות.

אינסטגרם :

אינסטגרם היא רשת חברתית המתמקדת בעיקר בתוכן. באמצעות הרשת הזאת אנחנו יכולים ליצור לעסק שלנו “כרטיס ביקור” ייצוגי ומעניין. השיטה הטובה והנפוצה ביותר היא שילוב בין פעילות עמוד האינסטגרם והעמוד הפייסבוק העסקי. בנוסף, קידום ממומן באינסטגרם מתבצע דרך מערכת המודעות של פייסבוק כך שעם האסטרטגיה הנכונה, ההתאמה בין השניים יכולה להיות פשוט מושלמת.

רוב הקהל באינסטגרם הוא בטווח הגילאים 16-35 ולכן זאת הפלטפורמה הרלוונטית ביותר לשיווק לחתך הגילאים הזה. אם כי יש לציין שבאינסטגרם קיימים משתמשים בכל הגילאים.

עיצוב דף אינסטגרם ברמה גבוהה מראה על עסק מקצועי ועדכני גם ללקוחות הקיימים שנכנסים לעמוד וגם ללקוחות חדשים המתעניינים במוצרים או השירותים אותם אתם מציעים.

טוויטר :

טוויטר היא רשת חברתית שמבוססת על מיקרו-בלוגים, כלומר טקסטים המכילים עד 280 תווים או סרטונים עד 140 שניות.

מה שמייחד את טוויטר היא אפשרות הסינון של ציוצים על פי תיוגים @ או על פי האשטגים #, לכן בעזרת שיטת סינון זאת תוכלו להגיע במהירות לכל לקוח שציין את שם החברה שלכם או מתעניין בסוג השירות שאתם מציעים.

עוד דרך שבה טוויטר יכולה להועיל לעסק שלכם היא הבמה להעברת מסרים קצרים וברורים לקהל בטוויטר בפשטות וביעילות.

טוויטר לא תמיד יהיה הכלי הראשון שנבחר לפעול בו מהסיבה שקהל המשתמשים שלו הוא מאוד ספציפי, אך אם נעבוד איתו בצורה חכמה ויצירתית נוכל להפיק ממנו תועלת וערך מוסף משמעותי – שיווק העסק שלנו בפלטפורמה נוספת שהמתחרים שלנו עוד לא הגיעו אליה וכנראה שלא יגיעו בזמן הקרוב.

לינקד-אין :

לינקד-אין היא בעצם רשת חברתית שכל תכליתה היא עסקים. זה מתבטא ביצירת קשרים עסקיים בין אנשי מקצוע ובעלי עסקים, קשרים בין יזמים ומשקיעים ואפילו פורמט חיפוש וגיוס משרות.

הפעילות בלינקד-אין רלוונטית בעיקר לעסקים שעובדים B2B כלומר עסק לעסק. קהל המשתמשים ברשת העסקים הוא למעלה מ590 מיליון משתמשים בעולם ומעל למיליון משתמשים בישראל, מה שאומר שאם העסק שלכם פונה ללקוחות שהם בעלי עסקים – זה המקום בשבילכם.

בלינקד-אין ניתן לשתף תמונות, סרטונים או כל פוסט שעולה על דעתכם אבל בשל קהל המשתמשים של ערוץ שיווק זה, כנראה שלא תמצאו שם תמונות מחתונות, בר מצוות או מהים אלא יותר בכיוון של גרפים, ניתוחים סטטיסטים עדכונים עסקיים ועוד.

יצירה וניהול קמפיין ממומן ברשתות החברתיות:

מערכת הקידום של הפייסבוק והאינסטגרם הינה מערכת משותפת משום ששתי הרשתות החברתיות האלו שייכות לפייסבוק. המערכת נותנת לנו אפשרות להגיע לקהל לקוחות ספציפי מאוד דרך פילוח הקהל ע”פ התנהגות ברשת, תחומי עניין, מיקום דמוגרפי, מין, גיל ועוד. כשאתם רואים מודעה באחת הרשתות וכתוב לידה בקטן – ממומן או Sponsored, תדעו שמדובר בקמפיין ממומן ואתם חלק מהקהל אותו סימנו.

בתהליך יצירת הקמפיין קיימת אפשרות לבחור את סוג הקמפיין (חשיפה גדולה יותר, כניסות לאתר ועוד) וגם את המיקום שבוא תופיע המודעה (בפיד, בסטורי ועוד).

ניהול קמפיין בטוויטר דומה מאוד לניהול קמפיין במערכת הפייסבוק מלבד יתרון אחד משמעותי – בטוויטר קיים דגש על הטרנדים החמים ביותר עכשיו, מה שעוזר לנו בהתאמת התוכן לקהל היעד.

אם מצאתם לנכון לשווק את העסק שלכם בלינקד-אין, דרך “Linkedin ads – outbound” תהיו מוכנים לקבל תוצאות פשוט מדהימות. לשם השוואה, עסקים שמשווקים בלינקד-אין מדווחים כי 80% מהלידים שלהם מגיעים דרך הלינקד-אין לעומת 13% מהטוויטר ו7% מהפייסבוק והסיבה לכך פשוטה, מי שנמצא בלינקד-אין, נמצא שם כדי לעשות עסקים, כלומר הקרקע פורייה הרבה יותר לפרסום עבור קהל רלוונטי שנמצא שם כדי לקבל הצעות עסקיות.

 

פרסום באמצעות רשימות תפוצה  

שליחת ניוזלטרים ופרסומות דרך המייל לקהל הלקוחות הינה אחת משיטות השיווק היעילות ביותר. שיטה זאת מתבססת על שליחת אימיילים עם עדכונים, מבצעים ופרסומות לרשימת תפוצה של לקוחות אשר השאירו אצלכם את הפרטים ומוכנים לקבל מידע חם באופן אישי.

שיטה זאת אולי אפקטיבית ויעילה מאוד אבל גם יכולה להיות טריקית. חובה לשמור על תוכן שיווקי איכותי ומעניין וגם לא להגזים בכמות כדי לא “לשרוף” את העסק שלך בעייני הלקוח. המון הודעות או תוכן מעיק יוביל לסימון ההודעות ממכם כספאם, כך נאבד את כל האפקטיביות של השיטה. לעומת זאת שימוש נכון בניוזלטרים יכולה להביא לגדילה משמעותית בהכנסות ובפעילות הלקוחות בעסק, שיפור ניכר ביחסי ההמרה (לקוחות שבסוף קונים) וחלק בלתי נפרד מאסטרטגית השיווק של העסק שלכם.

“אם העסק שלך לא קיים באינטרנט, אז העסק שלך לא באמת קיים”

-ביל גייטס-

היתרונות של שיווק דיגיטלי על פני שיטות השיווק הישנות

  • האינטרנט –

כל תחום השיווק הדיגיטלי נעשה באינטרנט וזה אכן יתרון בפני עצמו. האינרטנט חי וקיים יותר מתמיד, מיום ליום הוא מתפתח והופך נגיש יותר, מרגע לרגע הופכת התלות בו לגדולה יותר וברור לכולם שהעתיד שלנו נמצא שם, באינטרנט.

  • מחיר נוח המתאים לכל בעל עסק –

היתרון הבולט ואולי החשוב ביותר של השיווק הדיגיטלי הוא המחיר. בניגוד לשיטות השיווק הישנות, בשיווק דיגיטלי ניתן להתחיל לקדם ולשווק החל ממחירים נמוכים בהרבה ממה שחשבתם. קידום ממומן יכול להתחיל בעשרות ומאות שקלים, אם כי התוצאה תהיה בהתאם. בכל מקרה, היחס בין תקציב השיווק המומלץ למחזור של העסק תמיד תהיה ברמה המאפשרת לכל בעל עסק להתחיל ולשווק בדיגיטל.

  • בחירת קהל היעד ב”פינצטה” –

אחד היתרונות החשובים ביותר של שיווק דיגיטלי הוא האפשרות לבחור רק את קהל היעד אליו אתה מכוון על פי פרמטרים ברורים ומדויקים.

כשאנחנו מתחילים בבחירת הקהל אנחנו חייבים לשאול את עצמנו שתי שאלות חשובות –

מי קהל היעד שלי, כלומר מי הקהל שאני מעוניין להתמקד בו?

לאילו קבוצות גיל אנחנו מעוניינים לפנות, באילו דברים הקהל שלי מתעניין, באיזה אזור גיאוגרפי הקהל שלי נמצא ועוד. רצוי לתאר את קהל היעד בצורה המדויקת ביותר ולתת מס פרמטרים גדול.

מה הצורך שאנחנו עונים עליו?

אולי זאת בעיה שאנחנו פותרים ואולי זה כל צורך אחר. כך אנחנו יכולים ליצור מודעה המציגה ללקוח הפוטנציאלי את הצורך שלו ואת התשובה שלנו לאותו הצורך.

יתרון זה חוסך לנו המו כסף בכך שאנחנו מתמקדים בקהל יעד הרלוונטי לנו ולא מבזבזים את התקציב שלנו על קהל שאנחנו פשוט לא רלוונטיים בשבילו.

  • מגוון רחב של ערוצי שיווק –

מגוון הערוצים בהם ניתן לשווק הינו חשוב מאוד משום שלכל חתך באוכלוסייה קיימות פלטפורמות ספציפיות בהן הוא משתמש ולכן כשאנחנו מפרסמים אנחנו יכולים להתאים את הפלטפורמה המתאימה לקהל היעד אליו אנו רוצים להגיע.

  • אפשרות לקבל תוצאות מדויקות בזמן אמת –

אחד מהגורמים מחוללי המהפך בתחום השיווק הדיגיטלי הוא מגוון הכלים הקיימים כדי למדוד את הצלחות הקמפיינים, לנתח אותן ולהיות בבקרה. למשל, ניתן לדעת בדיוק כמה אנשים נחשפו לקמפיין ואיך הם הגיבו אליו.

כלים אלו נותנים לנו את האפשרות לקבל מספרים מדויקים על התנועה לאתר לפני ואחרי הקמפיין ומה הם יחסי ההמרה של האתר לפני ואחרי.

ניתן לדעת גם על קמפיין שלא מצליח בזמן אמת, לחשב את הדרך מחדש ובכך לחסוך המון זמן וכסף, שני המשאבים החשובים ביותר בעסקים.

  • קידום על ידי שיטת התמחור המתאימה לכם –

בעולם השיווק הדיגיטלי קיימות מספר אפשרויות לתמחור הקמפיין. האפשרויות הנפוצות ביותר הן:

PPC (Pay per click) – זו היא שיטת התמחור שעל פיה אתה משלם לפי מספר הפעמים שהלקוחות לחצו על המודעה. עלות כל “קליק” על המודעה יכול לנוע מאגורות בודדות ועד לעשרות שקלים. המחיר משתנה בהתאם לאיכות המודעה והתחרות בתחום.

CPM (Cost per mile)- עלות חשיפה ל1,000 אנשים, השיטה הזאת לקביעת מחיר פרסום מתאימה לעסקים או מותגים אשר רוצים לחשוף את עצמם לכמה שיותר לקוחות. שיטה זו דומה לשיטות פרסום מסורתיות כמו שלטי חוצות או פרסומות בטלוויזיה אך עדיין קיימים אצלה כל היתרונות של קידום דיגיטלי, כלומר אתה חושף את עצמך לכמה שיותר לקוחות על סמך הפרמטרים שהגדרת ללקוחות אליהם אתה מכוון.

  • רימרקטינג (פרסום חוזר לקהל) –

אחת השיטות היעילות ביותר בשיווק דיגיטלי הוא האופציה לרימרקטינג, כלומר האפשרות להפנות את מודעת הפרסום לקהל שכבר ביקר אצלך באתר, בעמוד הפייסבוק או האינסטגרם אבל לא בוצעה המרה (רכישה או פעולה) וכך אפשר “ללחוץ” על קהל שאתה יודע שהוא רלוונטי מאוד, הרי הוא כבר התעניין. ניתן אפילו להציג פוסטים מיוחדים כדי למשוך את הקהל הספציפי הזה.

זו אחת מפריצות הדרך משמעותיות ביותר בעידן השיווק הדיגיטלי. בעולם השיווק הישן אפשר היה רק לחלום על דרך להגיע ללקוחות שכן התעניינו אך לא רכשו.

ישנם מחקרים האומרים שכדי שאדם יבצע רכישה הוא צריך להתעניין בין 6-8 פעמים במוצר לכן אם אנחנו יכולים להציג לאותה קבוצה אופטימלית את המוצר שוב ושוב ובכך להגדיל משמעותית את הסיכוי שבסוף תתבצע רכישה.

 

ולסיכום

תחום השיווק הדיגיטלי הוא פשוט בוער! זהו ענף השיווק הגדול והרלוונטי ביותר כיום. שיטות השיווק הישן, אשר כבודן במקומן מונח, פשוט לא יכולות להתחרות ביתרונות השיווק הדיגיטלי שהוכח כענף השיווק היעיל ביותר.

כדי להצליח ולהפיק את התוצאה הרצויה השיווק דיגיטלי תצטרכו מומחים מאחוריכם, כאלו שפשוט יביאו לכם תוצאות. עם המומחים הנכונים מאחוריכם, תוכלו להגיל את ההכנסות, להפוך את העסק ליציב יותר, את מאגר הלקוחות לגדול יותר ואפילו להתרחב!

השיטה שלנו היא כזאת – אנחנו לא מוציאים מוצרים טובים לשוק, אנחנו מוציאים מוצרים מצוינים לשוק. מצוינות בעסקים היא הדבר החשוב ביותר, היא, בכבודה ובעצמה, תעשה את ההבדל הגדול בין עסק מצליח לעסק הרבה פחות מצליח.

רוצה לדעת למה אנחנו חברת השיווק הטובה ביותר עבורך? יש כאן לינק למאמר “למה UPPER היא חברת השיווק הטובה ביותר לעסק שלי”. כן כן שמעת נכון, יש מאמר שלם בנושא.

אהבתם?

שתפו את המאמר

עשו לנו לייק בפייסבוק ותישארו מעודכנים!

לקבלת הצעת מחיר

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם תוך זמן קצר!

שקוף לבן